مراحل لازم برای ایمپلنت دندان چیست؟
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مراحل لازم برای ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت دندان با همکاری شما، دندان پزشک و پریودنتیستتان با موفقیت به انجام خواهد رسید. دندان پزشک و پریودنتیست شما با مشورت شما زمان و مکان ایمپلنت دندان را تعیین خواهند کرد. پریودنتیست شما برنامه درمان مورد نظر را با توجه به شرایط مطرح شده توسط شما برنامه ریزی خواهد کرد.

جایگزین کردن یک دندان : اگر فقط یکی از دندان هایتان را از دست داده باشید، یک ایمپلنت دندان و یک تاج جایگزین خواهد شد.

جایگزین کردن چندین دندان: اگر چند تا از دندان های خود را از دست داده اید ، تاج های ایمپلنت دندانی جایگزین خواهند شد.

جایگزینی تمام دندان ها: اگر تمامی دندان های خود را از دست داده اید، پروتز کامل انجام  می شود

مینی ایمپلنت

استفاده از مینی ایمپلنت ها در سال های گذشته از بحث برانگیز ترین مباحث و یکی از تحولات مهم در دنیای دندان پزشکی بوده است. مینی ایمپلنت ها شبیه کاشت های معمولی می باشند ولی با اندازه ای کوچکتر، معمولا با قطری کمتر از 3 میلی متر. از این نوع ایمپلنت بیشتر زمانی استفاده می شود که پهنای استخوان مورد نظر برای ایمپلنت دندان با اندازه استاندارد، کافی نباشد. جاسازی مستقیم مینی ایمپلنت در لثه بدون ایجاد شکاف و خونریزی مراحل انجام ایمپلنت دندان را راحت تر می کند. مینی ایمپلنت ها را میتوان برای جایگزین کردن یک دندان یا چند دندان استفاده کرد و از آنجایی که درصد موفقیت بالایی در ایمپلنت دندان دارند، با استقبال زیادی روبرو هستند .

یکی از مزایای اصلی استفاده از مینی ایمپلنت ها این است که پروتز نهایی خیلی زودتر از ایمپلنت های دندانی رایج روی آنها قرار میگیرد و اکثر بیماران در این روش معمولا می توانند بعد از چند ساعت اولین وعده غذایی را صرف کنند.

در کلینیک رویال ازایمپلنت های دندانی قطر استاندارد برای بیماران استفاده می شود ولی متخصصین مجرب این مجموعه در صورت نیاز بیماران در راستای راحتی آنها و کاشتی ماندگار از مینی ایمپلنت ها استفاده می کنند. در این مجموعه منتظر حضور شما هستیم.

مینی ایمپلنت راه حل موقت

کاربرد اصلی مینی ایمپلنت ها نگه داری موقت از تاج ها، بریج ها یا دندان های موقت، بعد از انجام کاشت استاندارد دندان بود، تا زمانی که کاشت دندان با استخوان های فک جوش بخورد. ولی امروزه، استفاده ازمینی ایمپلنت ها در بازسازی دندان ها بسیار رواج یافته است. در حال حاضر از این نوع ایمپلنت هم برای نگه داری دندان های موقت استفاده می شود و هم دندان ها، بریج ها و تاج های دائمی. متخصصان معتقدند استفاده از مینی ایمپلنت ها سریع تربوده و با درد کمتری همراه است. مزیت دیگری که این نوع ایمپلنت دندانی دارد، کم هزینه بودن آن در مقایسه با هزینه ایمپلنت دندانی با قطر استاندارد می باشد. البته از آنجایی که استفاده از این نوع ایمپلنت دندان مبحث جدیدی در دنیای دندان پزشکی می باشد، مخالفت هایی نیز برای استفاده از آنها وجود دارد.

بعد از کاشت دندان چه باید کرد؟

دندان های کاشته شده، همانند دندان های خودتان، نیاز به توجه و مراقبت دائم دارند. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای داشتن دندان های کاشته شده تمیز و سالم بدون پلاک ضروری می باشد.

بعد از پروسه ی کاشت دندان، پریودنتیست شما با همکاری دندان پزشکتان، بهترین روش مراقبت از ایمپلنت کاشته شده را به شما خواهند گفت. مراجعه پی در پی به دندان پزشکتان بعد از ایمپلنت دندان برای چک کردن  سلامت کاشت ایمپلنت، دندان و لثه ضروری خواهد بود.  اگر افراد عادت به ساییدن دندان های خود دارند، موفقیت ایمپلنت دندان آنها با مشکل مواجه خواهد شد. این عادت به دندان های ایمپلنت فشار وارد کرده و ماندگاری کاشت ایمپلنت را با مشکل مواجه می کند.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: